Thursday 15 April 2021

INNER CHILD PART 2: FAIRIES & LEPRECHAUNS

 

A few weeks ago I discovered Janine's work on FB https://www.facebook.com/MijnSchilderwereld/ 

I love her fairies, leprechauns, mystical forest and animal beings, they remind me of Ireland. I've had a few pocket rocks ordered for a brother and sister as a reminder that they are loved. These kids are totally loved by both their parents and everyone else, but kids seem to forget sometimes that they are, especially if they're having difficulties at school or any other issue that keeps kids occupied. 

They both absolutely love their little stones and carry them around in their pocket and at night they lay them on their night table or under their pillow. What I also love about Janine's work is that she's into co-creating. Anyway I can keep on babbling about her work, but the images speak for themselves. I've asked her to write something about herself and her (he) art-felt work. Her she is;


Mijn naam is Janine Polling en ik ben 50 jaar oud, moeder van 3 volwassen kinderen en oma van een tweeling van 2 jaar oud. Ik woon samen met mijn lieve creatieve man, die me steunt en helpt met mijn bedrijf. 

Ik heb jaren gewerkt als peuterspeelzaalleidster. Tijdens die periode maakte ik al heel veel gebruik van mijn creatieve kant. Maar een aantal jaren geleden ben ik gestopt met dat werk, nadat ik overspannen was geworden. Er kwamen namelijk steeds meer regels die haaks stonden op mijn gevoel.

Juist die beslissing om te stoppen was heel belangrijk voor me.; ik had nu nog meer ruimte om mijn creatieve kant te ontdekken en ontwikkelen. Kaboutertjes en fantasie wezentjes bleven me interesseren en nu kon ik daar op een andere manier kinderen blij mee maken. 

Maar mijn creatieve kant bleek heel veelzijdig. Samen met mijn man maak ik o.a. beweegbare wandplaten, prentenboekjes, beschilderde stenen, kaarten, beschilderde panelen, talking sticks, kalenders, houten lampen waar de kaarten in passen enz...

Een stap nemen uit een betaalde baan was en is voor veel mensen heel eng. Juist die financiële zekerheid loslaten vergt wel wat moed. Maar ik voel me nu zoveel gelukkiger nu ik mijn creaties vanuit mijn hart kan maken en daar heel veel mensen mee blij kan en mag maken.

Met liefde en aandacht,
Janine

I've already have a few more gifts in mind to order. When you visit her site you can see all this work and much more, also this amazing moveable painting! Such a fantastic idea! Have fun browsing through her schilderwereld and multitude of magical beings! Pina


No comments:

Post a Comment